Вихлопна система автомобіля
Вихлопна система автомобіля.
Вихлопна система автомобіля – досить широке поняття, воно включає в себе всі пристосування автомобилеорганизма основна обов'язок яких – відведення відпрацьованих газів із циліндрів двигуна в навколишнє середовище. При цьому: по - перше- від руху цих самих газів не повинні барабанні перетинки лопнути ні у водія, ні в оточуючих; по друге – вихлопні гази повинні пройти певну ступінь очищення для зменшення їх токсичності та забруднюючого впливу на навколишнє середовище.
Ось вони елементи на які покладено ця важлива місія:
- Випускний колектор – він першим приймає на себе удар (на нього припадає найбільше навантаження у вигляді надвисоких температур, тому зазвичай матеріал для його виготовлення жароміцний чавун.
- Каталітичний нейтралізатор (частіше іменований просто – каталізатор) – призначений для каталітичного розщеплення (очищення) відпрацьованих газів. Крім цього всередині каталізатора відбувається часткове догорання незгорілого палива в двигуні, а також загальне зниження температури вихлопу. Ще одна важлива функція каталізатора – попереднє звукопоглинання. Каталізатор часто розміщується безпосередньо за випускним колектором (колекторний каталізатор) або нижче за вихлопного тракту (нерідко і там і там). Ціна каталізатора досить висока, простіше кажучи дешевше купити вихлопну систему повністю (за винятком каталізатора), ніж купити каталізатор. Це пов'язано з вмістом в структурі каталізатора дорогоцінних металів.
3.Глушник – основна частина вихлопної системи. До глушителя прийнято відносити всі ті елементи вихлопної системи, які прямо або опосередковано беруть участь у зниженні рівня шуму створюваного рухом відпрацьованих газів, знижують їх швидкість, температуру і пульсацію. Якщо розібратися то будь-який елемент вихлопної системи в якійсь мірі займається цією справою, тобто є певною мірою глушником. Напевно через це ми часто не поділяємо ці поняття: ми хочемо купити глушник Opel, а шукаємо в пошуку купити вихлопну систему Opel; хочемо купити вихлопну систему Skoda, а пишемо купити глушник Skoda.
Сюди ми можемо віднести і приймальну трубу, вона ж труба колекторна. Приймальна труба примикає до колектора і найчастіше несе на собі такі елементи як каталітичний нейтралізатор (каталізатор), який, як сказано вище, крім усього іншого, виконує звуковбирну функцію, і гофра (гофроэлемент) – гнучке з'єднання, яке виконує функцію компенсатора вібрації. Іноді на колекторну трубу виробник конструює і попередній резонатор. Все це повністю виправдовує ще одне часто використовується назва приймальної труби – передній глушник. Ціна колекторної труби (переднього глушника) залежить від того, з яких компонентів вона складається. Наявність, наприклад, каталізатора істотно підвищує вартість приймальної труби. Доведеться витратиться і щоб купити фронтальний глушник з вже вбудованим гофрою.
Слідом за адміністратора (колекторної ) трубою у вихлопній системі зазвичай є кілька бочок» (зазвичай дві) - це і є безпосередньо глушники.
Резонатор (попередній глушник, середній глушник) – перший з них. За територіальною ознакою його ще називають середній глушник (середня частина вихлопної системи) , а виходячи з черговості «бочок» може використовуватися назва попередній глушник. Резонатор має більш просту конструкцію, ніж основний глушник і ціна резонатора звичайно дешевше. Структурно автомобільний резонатор – перфорована труба поміщена в металевий корпус.
Основний глушник, або просто глушник – останнє і найбільш ефективне ланка в системі звукопоглинання випускних газів. Часто, коли ми хочемо купити глушник (основний) ми ще використовуємо термін задній глушник. Глушник покликаний забезпечувати остаточне шумозаглушення і має більш складну структуру, ніж резонатор – всередину металевого корпусу укладено каскад з перфорованих трубок, а сам корпус розділений перегородками на кілька камер. Багаторазовим заломленням і зміною напрямку руху вихлопних газів в ньому досягається максимально ефективне звукопоглинання. З-за своєї внутрішньої структури цей глушник ще величають лабіринтовий глушник.